
Kapittel 2
Årsberetning med likestillingsredegjørelse
Her kan du lese styrets årsberetning og vår likestillingsredegjørelse for regnskapsåret 2024.
I 2024 opprettholdt TRY-konsernet («TRY») sin posisjon som Norges ledende fagmiljø innen kreativitet, strategi og teknologi i et utfordrende marked. TRYs strategiske ambisjon om å skape vekst og utvikling gjennom kreativitet og innovative løsninger har fungert som en viktig retningsgiver i et år preget av økonomisk usikkerhet og tilbakeholdenhet i annonsemarkedet.
Makroøkonomisk uro, økte renter og usikkerhet har preget 2024. Denne kombinasjonen har ført til lavere investeringer fra annonsørene, hvilket har påvirket omsetning, driftsresultat og EBITDA på tvers av TRYs virksomhetsområder. Når TRY likevel oppnår en økning i omsetning på 296,4 millioner kroner, kan det tilskrives etablering av nytt mediebyrå, samt oppkjøp av et apputviklerselskap. Investering i utvikling og teknologi, samt justering av kapasitet innenfor enkelte virksomhetsområder forklarer deler av nedgangen i driftsresultat på 24,9 millioner kroner.
Morselskapet i konsernet, Try AS, som primært driver med reklamevirksomhet, hadde en nedgang i omsetning på 34,9 millioner kroner og en økning i driftsresultat på 1,9 millioner kroner. Økning i driftsresultat til tross for en vesentlig reduksjon i omsetning viser selskapets evne til rask omstilling og tilpasning til endring i markedet.
TRYs virksomhet
TRY leverer tjenester i skjæringspunktet mellom strategi, kreativitet og teknologi på tvers av konsernet. Finansielt kan virksomheten deles inn i fire områder: Digital tjenesteutvikling og datadrevet markedsføring, Reklame og kommunikasjon, Merkevare og Forretningsrådgivning.
Digital tjenesteutvikling og datadrevet markedsføring: TRY tilbyr tjenester som mediekjøp, læringsspill, e-handelsløsninger, CRM-systemer, nettbutikkløsninger og programmatiske kjøp. Disse tjenestene utgjør en sentral del av TRYs teknologisatsning.
Reklame- og kommunikasjonstjenester: TRY utvikler og produserer effektive og merkevarebyggende reklamekonsept og reklamefilmer.
Merkevare: TRY utvikler helhetlige merkevarestrategier og visuelle identiteter.
Forretningsrådgivning: TRY tilbyr tjenester som markedsanalyse, utvikling av vekststrategier og arbeidsgiverprofilering.
TRY har hovedkontor i Oslo og morselskapet er lokalisert sammen med de fleste selskapene her. TRY har kontor flere steder i Norge i tillegg til et kontor i Riga, Latvia og et i Göteborg, Sverige.
Resultat og kontantstrøm for TRY-konsernet
TRY viser en omsetning på 1 558,0 millioner kroner, hvilket tilsvarer en økning i omsetning på 296,4 millioner kroner. Til tross for økt omsetning viser TRY en nedgang i både EBITDA og resultat før skatt.
TRY landet i 2024 på et resultat før skatt på minus 2,1 millioner kroner, mot 23,2 millioner kroner i 2023. Nedgangen i konsernets resultat før skatt henger hovedsakelig sammen med en betydelig lavere EBITDA. TRY endte med en EBITDA på 27,1 millioner kroner i 2024 mot en EBITDA på 49,6 millioner kroner i 2023. Nedgangen i EBITDA skyldes en kombinasjon av reduksjon i konsernets bruttofortjeneste og økte kostnader. TRYs bruttofortjeneste i 2024 var 527,2 millioner kroner, mot en bruttofortjeneste på 538,8 millioner kroner i 2023, tilsvarende en nedgang på 11,6 millioner kroner.
Nedgangen i bruttofortjeneste reflekterer den generelle økonomiske trenden blant kommunikasjonshus i 2024 som har vært økonomisk utfordrende på flere fronter. Økning i kostnader knytter seg primært til omstillingskostnader i forbindelse med justering av kapasitet og strukturelle endringer, samt økning i driftskostnader knyttet til inflasjon og økt investering i teknologi.
TRY har imidlertid opprettholdt en solid finansiell posisjon med betydelig likviditetsreserve, noe som har muliggjort strategiske investeringer for fremtidig vekst, herunder etablering av eget mediebyrå og oppkjøp innen apputvikling. Dette viser styrets tro på langsiktig verdiskaping gjennom strategiske investeringer, til tross for kortsiktige markedsutfordringer.
På tross av lavere årsresultat har konsernet økt sin kontantbeholdning i 2024. TRYs kontantbeholdning økte med 26,2 millioner kroner i løpet av året, fra en kontantbeholdning på 49,6 millioner kroner ved utgangen av 2023 til en kontantbeholdning på 75,8 millioner kroner ved utgangen av 2024. Dette positive resultatet kan primært tilskrives den sterke kontantstrømmen fra operasjonelle aktiviteter.
Kontantstrømmen fra operasjonelle aktiviteter viser en betydelig forbedring og endte på 85,3 millioner kroner i 2024, sammenlignet med 23,6 millioner kroner i 2023. Denne positive utviklingen skyldes i stor grad en gunstig utvikling i kundefordringer og leverandørgjeld med en positiv økning på 99,4 millioner kroner. Økningen henger primært sammen med økt omsetning og bedre rutiner knyttet til håndtering av fakturering og oppfølging av kundefordringer, i tillegg til en gunstig inngående balanse på kundefordringer som følge av høy omsetning fra fjerde kvartal 2023. Forskjellen mellom netto kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter og EBITDA forklares av denne endringen i likviditetssyklusen. Dette kontantstrømmønsteret gir konsernet en naturlig likviditetsfordel og resulterer i en fordelaktig arbeidskapitalsyklus.
Netto kontantstrøm fra investeringsaktiviteter var negativ med 28,2 millioner kroner i 2024. Dette forklares i stor grad av investeringen i et nytt datterselskap som utvikler apper. Oppkjøpet er en følge av konsernets satsing på teknologi.
Netto kontantstrøm fra finansieringsaktiviteter viser en negativ kontantstrøm på 30,9 millioner kroner og er hovedsakelig knyttet til utbetaling av fjorårets vedtatte utbytte. Den likviditetsmessige stillingen ved årsskiftet og gjennom året har vært tilfredsstillende.
Konsernets finansielle stilling vurderes som solid, med en egenkapital på 74,9 millioner kroner per 31.12.2024 og en tilfredsstillende likviditetsreserve.
Styret forventer at TRYs strategiske og organiske endringer som følge av nedgang i resultat, i tillegg til de strategiske investeringene som er gjort gjennom året, både med etableringen av eget mediebyrå og investeringen i et apputviklingsselskap, vil bidra positivt til konsernets resultatutvikling i tiden fremover.
Resultat og kontantstrøm for Try AS
Try AS viser en omsetning på 364 millioner kroner, hvilket tilsvarer en reduksjon i omsetning på 34,9 millioner kroner fra fjoråret. Til tross for redusert omsetning viser Try AS en økning i EBITDA.
Videre viser Try AS en vesentlig nedgang i resultat før skatt. Try AS nådde i 2024 et resultat før skatt på 18,9 millioner kroner, mot et resultat før skatt på 41,6 millioner kroner i 2023. Nedgangen i resultat før skatt skyldes primært en vesentlig nedgang i resultat av finansposter som henger sammen med vesentlig lavere inntekter på investering i datterselskap, tilsvarende en nedgang på 24,6 millioner kroner.
Try AS oppnådde en EBITDA på 12,6 millioner kroner, mot 10,7 millioner kroner i 2023, dette tilsvarer en økning på 17 % til tross for et tøft marked og en nedgang i omsetning på 34,9 millioner kroner. Økningen i EBITDA skyldes at selskapet opprettholder en relativt stabil bruttofortjeneste, samtidig som kostnader og antall årsverk er redusert. Dette viser selskapets evne til å gjennomføre målrettede tiltak og omstille seg i krevende tider, i tillegg til å gjennomføre nødvendige og effektive kostnadskutt.
Selskapets netto kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter viser en nedgang på 24,6 millioner kroner, dette som følge av reduksjon i innbetaling fra utbytte og konsernbidrag fra datterselskap.
Videre har selskapet hatt en vesentlig økning i netto kontantstrøm fra investeringsaktiviteter, hvilket primært skyldes at selskapet i fjor betalte ned en vesentlig konsernintern gjeld etter konserninterne restruktureringer.
Netto kontantstrøm fra finansieringsaktiviteter viser en negativ kontantstrøm på 40,5 millioner kroner og er hovedsakelig knyttet til utbetaling av fjorårets vedtatte utbytte til eierne.
Likviditetsbeholding for Try AS ved utgangen av 2024 viser en marginal økning på 1,3 millioner kroner mot fjoråret. Og den likviditetsmessige stillingen ved årsskiftet og gjennom året har vært tilfredsstillende.
Try AS har en solid egenkapitalposisjon med en bokført egenkapital på 243,5 millioner kroner per 31.12.2024, som er på nivå med foregående år. Egenkapitalandelen utgjør 77,6 % av totalkapitalen, noe som vitner om at morselskapet, Try AS, fungerer som en finansiell ryggrad for konsernet med en robust finansiell struktur og betydelig soliditet. Denne egenkapitalandelen gir selskapet finansiell styrke og fleksibilitet til å håndtere kortsiktige markedssvingninger, samt kapasitet til å gjennomføre strategiske investeringer og vekstinitiativ.
Den sterke egenkapitalposisjonen underbygger selskapets langsiktige stabilitet og reduserer behovet for ekstern finansiering, noe som er fordelaktig i dagens rentemarked med høyere finansieringskostnader.
Try AS ser tegn til stabilisering i markedet og forventer en gradvis bedring i etterspørselen etter selskapets tjenester ut over i 2025. Styret anser at selskapet som godt posisjonert for videre vekst når markedsforholdene bedres.
Årsregnskapet er utarbeidet under forutsetning av fortsatt drift, og styret bekrefter i samsvar med regnskapslovens § 3-3a at forutsetningen for fortsatt drift er til stede.
Selskapet og konsernet har ikke vesentlige aktiviteter knyttet til forskning og utvikling.
Try AS har forretningsadresse i Øvre Slottsgate 8 i Oslo.
I 2024 opprettholdt TRY-konsernet («TRY») sin posisjon som Norges ledende fagmiljø innen kreativitet, strategi og teknologi i et utfordrende marked. TRYs strategiske ambisjon om å skape vekst og utvikling gjennom kreativitet og innovative løsninger har fungert som en viktig retningsgiver i et år preget av økonomisk usikkerhet og tilbakeholdenhet i annonsemarkedet.
Makroøkonomisk uro, økte renter og usikkerhet har preget 2024. Denne kombinasjonen har ført til lavere investeringer fra annonsørene, hvilket har påvirket omsetning, driftsresultat og EBITDA på tvers av TRYs virksomhetsområder. Når TRY likevel oppnår en økning i omsetning på 296,4 millioner kroner, kan det tilskrives etablering av nytt mediebyrå, samt oppkjøp av et apputviklerselskap. Investering i utvikling og teknologi, samt justering av kapasitet innenfor enkelte virksomhetsområder forklarer deler av nedgangen i driftsresultat på 24,9 millioner kroner.
Morselskapet i konsernet, Try AS, som primært driver med reklamevirksomhet, hadde en nedgang i omsetning på 34,9 millioner kroner og en økning i driftsresultat på 1,9 millioner kroner. Økning i driftsresultat til tross for en vesentlig reduksjon i omsetning viser selskapets evne til rask omstilling og tilpasning til endring i markedet.
TRYs virksomhet
TRY leverer tjenester i skjæringspunktet mellom strategi, kreativitet og teknologi på tvers av konsernet. Finansielt kan virksomheten deles inn i fire områder: Digital tjenesteutvikling og datadrevet markedsføring, Reklame og kommunikasjon, Merkevare og Forretningsrådgivning.
Digital tjenesteutvikling og datadrevet markedsføring: TRY tilbyr tjenester som mediekjøp, læringsspill, e-handelsløsninger, CRM-systemer, nettbutikkløsninger og programmatiske kjøp. Disse tjenestene utgjør en sentral del av TRYs teknologisatsning.
Reklame- og kommunikasjonstjenester: TRY utvikler og produserer effektive og merkevarebyggende reklamekonsept og reklamefilmer.
Merkevare: TRY utvikler helhetlige merkevarestrategier og visuelle identiteter.
Forretningsrådgivning: TRY tilbyr tjenester som markedsanalyse, utvikling av vekststrategier og arbeidsgiverprofilering.
TRY har hovedkontor i Oslo og morselskapet er lokalisert sammen med de fleste selskapene her. TRY har kontor flere steder i Norge i tillegg til et kontor i Riga, Latvia og et i Göteborg, Sverige.
Resultat og kontantstrøm for TRY-konsernet
TRY viser en omsetning på 1 558,0 millioner kroner, hvilket tilsvarer en økning i omsetning på 296,4 millioner kroner. Til tross for økt omsetning viser TRY en nedgang i både EBITDA og resultat før skatt.
TRY landet i 2024 på et resultat før skatt på minus 2,1 millioner kroner, mot 23,2 millioner kroner i 2023. Nedgangen i konsernets resultat før skatt henger hovedsakelig sammen med en betydelig lavere EBITDA. TRY endte med en EBITDA på 27,1 millioner kroner i 2024 mot en EBITDA på 49,6 millioner kroner i 2023. Nedgangen i EBITDA skyldes en kombinasjon av reduksjon i konsernets bruttofortjeneste og økte kostnader. TRYs bruttofortjeneste i 2024 var 527,2 millioner kroner, mot en bruttofortjeneste på 538,8 millioner kroner i 2023, tilsvarende en nedgang på 11,6 millioner kroner.
Nedgangen i bruttofortjeneste reflekterer den generelle økonomiske trenden blant kommunikasjonshus i 2024 som har vært økonomisk utfordrende på flere fronter. Økning i kostnader knytter seg primært til omstillingskostnader i forbindelse med justering av kapasitet og strukturelle endringer, samt økning i driftskostnader knyttet til inflasjon og økt investering i teknologi.
TRY har imidlertid opprettholdt en solid finansiell posisjon med betydelig likviditetsreserve, noe som har muliggjort strategiske investeringer for fremtidig vekst, herunder etablering av eget mediebyrå og oppkjøp innen apputvikling. Dette viser styrets tro på langsiktig verdiskaping gjennom strategiske investeringer, til tross for kortsiktige markedsutfordringer.
På tross av lavere årsresultat har konsernet økt sin kontantbeholdning i 2024. TRYs kontantbeholdning økte med 26,2 millioner kroner i løpet av året, fra en kontantbeholdning på 49,6 millioner kroner ved utgangen av 2023 til en kontantbeholdning på 75,8 millioner kroner ved utgangen av 2024. Dette positive resultatet kan primært tilskrives den sterke kontantstrømmen fra operasjonelle aktiviteter.
Kontantstrømmen fra operasjonelle aktiviteter viser en betydelig forbedring og endte på 85,3 millioner kroner i 2024, sammenlignet med 23,6 millioner kroner i 2023. Denne positive utviklingen skyldes i stor grad en gunstig utvikling i kundefordringer og leverandørgjeld med en positiv økning på 99,4 millioner kroner. Økningen henger primært sammen med økt omsetning og bedre rutiner knyttet til håndtering av fakturering og oppfølging av kundefordringer, i tillegg til en gunstig inngående balanse på kundefordringer som følge av høy omsetning fra fjerde kvartal 2023. Forskjellen mellom netto kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter og EBITDA forklares av denne endringen i likviditetssyklusen. Dette kontantstrømmønsteret gir konsernet en naturlig likviditetsfordel og resulterer i en fordelaktig arbeidskapitalsyklus.
Netto kontantstrøm fra investeringsaktiviteter var negativ med 28,2 millioner kroner i 2024. Dette forklares i stor grad av investeringen i et nytt datterselskap som utvikler apper. Oppkjøpet er en følge av konsernets satsing på teknologi.
Netto kontantstrøm fra finansieringsaktiviteter viser en negativ kontantstrøm på 30,9 millioner kroner og er hovedsakelig knyttet til utbetaling av fjorårets vedtatte utbytte. Den likviditetsmessige stillingen ved årsskiftet og gjennom året har vært tilfredsstillende.
Konsernets finansielle stilling vurderes som solid, med en egenkapital på 74,9 millioner kroner per 31.12.2024 og en tilfredsstillende likviditetsreserve.
Styret forventer at TRYs strategiske og organiske endringer som følge av nedgang i resultat, i tillegg til de strategiske investeringene som er gjort gjennom året, både med etableringen av eget mediebyrå og investeringen i et apputviklingsselskap, vil bidra positivt til konsernets resultatutvikling i tiden fremover.
Resultat og kontantstrøm for Try AS
Try AS viser en omsetning på 364 millioner kroner, hvilket tilsvarer en reduksjon i omsetning på 34,9 millioner kroner fra fjoråret. Til tross for redusert omsetning viser Try AS en økning i EBITDA.
Videre viser Try AS en vesentlig nedgang i resultat før skatt. Try AS nådde i 2024 et resultat før skatt på 18,9 millioner kroner, mot et resultat før skatt på 41,6 millioner kroner i 2023. Nedgangen i resultat før skatt skyldes primært en vesentlig nedgang i resultat av finansposter som henger sammen med vesentlig lavere inntekter på investering i datterselskap, tilsvarende en nedgang på 24,6 millioner kroner.
Try AS oppnådde en EBITDA på 12,6 millioner kroner, mot 10,7 millioner kroner i 2023, dette tilsvarer en økning på 17 % til tross for et tøft marked og en nedgang i omsetning på 34,9 millioner kroner. Økningen i EBITDA skyldes at selskapet opprettholder en relativt stabil bruttofortjeneste, samtidig som kostnader og antall årsverk er redusert. Dette viser selskapets evne til å gjennomføre målrettede tiltak og omstille seg i krevende tider, i tillegg til å gjennomføre nødvendige og effektive kostnadskutt.
Selskapets netto kontantstrøm fra operasjonelle aktiviteter viser en nedgang på 24,6 millioner kroner, dette som følge av reduksjon i innbetaling fra utbytte og konsernbidrag fra datterselskap.
Videre har selskapet hatt en vesentlig økning i netto kontantstrøm fra investeringsaktiviteter, hvilket primært skyldes at selskapet i fjor betalte ned en vesentlig konsernintern gjeld etter konserninterne restruktureringer.
Netto kontantstrøm fra finansieringsaktiviteter viser en negativ kontantstrøm på 40,5 millioner kroner og er hovedsakelig knyttet til utbetaling av fjorårets vedtatte utbytte til eierne.
Likviditetsbeholding for Try AS ved utgangen av 2024 viser en marginal økning på 1,3 millioner kroner mot fjoråret. Og den likviditetsmessige stillingen ved årsskiftet og gjennom året har vært tilfredsstillende.
Try AS har en solid egenkapitalposisjon med en bokført egenkapital på 243,5 millioner kroner per 31.12.2024, som er på nivå med foregående år. Egenkapitalandelen utgjør 77,6 % av totalkapitalen, noe som vitner om at morselskapet, Try AS, fungerer som en finansiell ryggrad for konsernet med en robust finansiell struktur og betydelig soliditet. Denne egenkapitalandelen gir selskapet finansiell styrke og fleksibilitet til å håndtere kortsiktige markedssvingninger, samt kapasitet til å gjennomføre strategiske investeringer og vekstinitiativ.
Den sterke egenkapitalposisjonen underbygger selskapets langsiktige stabilitet og reduserer behovet for ekstern finansiering, noe som er fordelaktig i dagens rentemarked med høyere finansieringskostnader.
Try AS ser tegn til stabilisering i markedet og forventer en gradvis bedring i etterspørselen etter selskapets tjenester ut over i 2025. Styret anser at selskapet som godt posisjonert for videre vekst når markedsforholdene bedres.
Årsregnskapet er utarbeidet under forutsetning av fortsatt drift, og styret bekrefter i samsvar med regnskapslovens § 3-3a at forutsetningen for fortsatt drift er til stede.
Selskapet og konsernet har ikke vesentlige aktiviteter knyttet til forskning og utvikling.
Try AS har forretningsadresse i Øvre Slottsgate 8 i Oslo.
Finansiell risiko og markedsrisiko
Try AS og TRY-konsernet er eksponert for ulike former for finansiell risiko og markedsrisiko gjennom sin virksomhet. Styret arbeider aktivt med risikostyring for å redusere konsernets samlede risikoeksponering.
Kredittrisiko: Kredittrisikoen vurderes som moderat. Konsernet har etablert gode rutiner for kredittoppfølging og kundefordringer overvåkes løpende. Historisk har tap på kundefordringer vært lave. Det foretas jevnlig gjennomgang av kundeporteføljen, og det er ikke identifisert vesentlig risiko knyttet til enkeltdebitorer eller konsentrasjoner av debitorer som vurderes å kunne medføre betydelige tap. Try AS sin brutto kredittrisiko på balansedagen utgjør totalt 64,3 millioner kroner. Konsernets brutto kredittrisiko på balansedagen utgjør totalt 129,4 millioner kroner.
Likviditetsrisiko: Likviditetsrisikoen anses som lav. Konsernet har en solid kontantbeholdning og gode bankforbindelser. Ved utgangen av året hadde konsernet en samlet kontantbeholdning på 75,8 millioner kroner, samt ubenyttede trekkfasiliteter. God likviditetssituasjon, kombinert med positiv kontantstrøm fra driften, sikrer at konsernet har tilstrekkelig finansiell fleksibilitet til å oppfylle sine kortsiktige økonomiske forpliktelser og samtidig opprettholde strategisk handlingsrom for videre vekst.
Konsernets likviditet er god, og det er ikke besluttet å innføre tiltak som endrer likviditetsrisikoen.
Forfallstidspunkter for kundefordringer opprettholdes.
Renterisiko: Try AS sin og TRYs direkte eksponering mot endringer i rentenivået er begrenset, ettersom gjeld til kredittinstitusjoner kun er knyttet til selskapets og konsernets kassekreditt, som kun trekkes på i enkelte tilfeller. Ved utgangen av regnskapsåret var konsernets kassekredittfasilitet ubenyttet. Selskapets indirekte eksponering for renteendringer beskrives nærmere under punktet om markedsrisiko.
Valutarisiko: Try AS og TRY har hovedsakelig virksomhet i Norge med norske kroner som funksjonell valuta, og er derfor i begrenset grad eksponert for valutarisiko. Konsernet har kun en mindre del av sine inntekter i utenlandsk valuta. Konsernet har ikke gjort tiltak for å redusere konsernets valutarisiko og den driftstilknyttede markedsrisiko.
Markedsrisiko: Konsernet er eksponert for svingninger i etterspørselen etter konsernets tjenester, særlig knyttet til makroøkonomiske forhold som kan påvirke kundenes markedsføringsbudsjetter.
Markedsrisikoen har økt noe i lys av den generelle konjunkturnedgangen og usikkerheten i markedet.
TRY har imidlertid en diversifisert kundeportefølje innen ulike bransjer og segmenter, noe som reduserer sårbarheten for svingninger innen enkeltsektorer. Konsernets strategiske satsing på utvikling av nye tjenester og produktområder bidrar også til å dempe effekten av markedsrisiko.
Styret vurderer at konsernets samlede finansielle risiko er moderat og håndterbar gitt selskapets soliditet og likviditetssituasjon.
Hendelser etter balansedagen
Det har ikke inntruffet forhold etter regnskapsårets slutt som har betydning for morselskapets eller konsernets stilling og resultat.
Forsikring for styrets medlemmer og daglig leder
Konsernet har tegnet ansvarsforsikring for styret og daglig leder som inkluderer alle selskaper i konsernet og har en dekning på kr.10,0 millioner.
Finansiell risiko og markedsrisiko
Try AS og TRY-konsernet er eksponert for ulike former for finansiell risiko og markedsrisiko gjennom sin virksomhet. Styret arbeider aktivt med risikostyring for å redusere konsernets samlede risikoeksponering.
Kredittrisiko: Kredittrisikoen vurderes som moderat. Konsernet har etablert gode rutiner for kredittoppfølging og kundefordringer overvåkes løpende. Historisk har tap på kundefordringer vært lave. Det foretas jevnlig gjennomgang av kundeporteføljen, og det er ikke identifisert vesentlig risiko knyttet til enkeltdebitorer eller konsentrasjoner av debitorer som vurderes å kunne medføre betydelige tap. Try AS sin brutto kredittrisiko på balansedagen utgjør totalt 64,3 millioner kroner. Konsernets brutto kredittrisiko på balansedagen utgjør totalt 129,4 millioner kroner.
Likviditetsrisiko: Likviditetsrisikoen anses som lav. Konsernet har en solid kontantbeholdning og gode bankforbindelser. Ved utgangen av året hadde konsernet en samlet kontantbeholdning på 75,8 millioner kroner, samt ubenyttede trekkfasiliteter. God likviditetssituasjon, kombinert med positiv kontantstrøm fra driften, sikrer at konsernet har tilstrekkelig finansiell fleksibilitet til å oppfylle sine kortsiktige økonomiske forpliktelser og samtidig opprettholde strategisk handlingsrom for videre vekst.
Konsernets likviditet er god, og det er ikke besluttet å innføre tiltak som endrer likviditetsrisikoen.
Forfallstidspunkter for kundefordringer opprettholdes.
Renterisiko: Try AS sin og TRYs direkte eksponering mot endringer i rentenivået er begrenset, ettersom gjeld til kredittinstitusjoner kun er knyttet til selskapets og konsernets kassekreditt, som kun trekkes på i enkelte tilfeller. Ved utgangen av regnskapsåret var konsernets kassekredittfasilitet ubenyttet. Selskapets indirekte eksponering for renteendringer beskrives nærmere under punktet om markedsrisiko.
Valutarisiko: Try AS og TRY har hovedsakelig virksomhet i Norge med norske kroner som funksjonell valuta, og er derfor i begrenset grad eksponert for valutarisiko. Konsernet har kun en mindre del av sine inntekter i utenlandsk valuta. Konsernet har ikke gjort tiltak for å redusere konsernets valutarisiko og den driftstilknyttede markedsrisiko.
Markedsrisiko: Konsernet er eksponert for svingninger i etterspørselen etter konsernets tjenester, særlig knyttet til makroøkonomiske forhold som kan påvirke kundenes markedsføringsbudsjetter.
Markedsrisikoen har økt noe i lys av den generelle konjunkturnedgangen og usikkerheten i markedet.
TRY har imidlertid en diversifisert kundeportefølje innen ulike bransjer og segmenter, noe som reduserer sårbarheten for svingninger innen enkeltsektorer. Konsernets strategiske satsing på utvikling av nye tjenester og produktområder bidrar også til å dempe effekten av markedsrisiko.
Styret vurderer at konsernets samlede finansielle risiko er moderat og håndterbar gitt selskapets soliditet og likviditetssituasjon.
Hendelser etter balansedagen
Det har ikke inntruffet forhold etter regnskapsårets slutt som har betydning for morselskapets eller konsernets stilling og resultat.
Forsikring for styrets medlemmer og daglig leder
Konsernet har tegnet ansvarsforsikring for styret og daglig leder som inkluderer alle selskaper i konsernet og har en dekning på kr.10,0 millioner.
Fremtidsutsikter og strategi
2024 bød på økonomiske utfordringer for mange i Norge, med høye renter og fortsatt dyrtid for husholdningene. Kommunikasjons- og teknologihus med diversifiserte inntektskilder og sterke digitale posisjoner, slik som TRY, har generelt klart seg bedre enn de med én inntektskilde, og er bedre rustet for fremtiden.
Mot slutten av 2024 har det vært noen tegn til stabilisering i markedet, med forventninger om en gradvis bedring i 2025 etter hvert som de økonomiske forholdene normaliseres. Annonsørene planlegger ifølge ANFOs annonsørrapport å øke investeringene i løpet av året. Starten på 2025 viser at det er en økning i reklamekjøp sammenlignet med fjoråret. Samtidig er det fortsatt uro i verdensøkonomien i 2025, og både geopolitiske spenninger og handelskonflikter kan påvirke den fremtidige økonomiske veksten i Norge.
Med et krevende år bak seg og fortsatt uro i verdensøkonomien har TRY gjort flere strategiske grep som konsernet tar med seg inn i 2025. Med en justert kapasitet og en styrket evne til å tilpasse seg endringer i markedslandskapet forventer TRY en positiv utvikling i 2025. I utfordrende tider trenger bedrifter en langsiktig partner som kan hjelpe dem å vokse smart. TRY er en vekstpartner som tilbyr et bredt spekter av tjenester.
Ifølge Byråprofil-undersøkelsen, som gir markedets vurdering, er TRY Norges beste byrågruppering.
TRYs solide posisjon i markedet sikrer at selskapet fortsetter å tiltrekke seg de beste talentene og er en av bransjens mest attraktive arbeidsplasser.
Styret ser mot 2025 med optimisme. Økonomiske prognoser og ANFOs annonsørrapport indikerer potensielt økte investeringer fra kundene, dog i et marked som fortsatt preges av usikkerhet. Med TRYs etablerte markedsposisjon, kompetente medarbeidere og langsiktige strategiske investeringer vurderes selskapet som godt posisjonert til å møte fremtidens muligheter og utfordringer. TRY forventer derfor en gradvis bedring i etterspørselen etter konsernets tjenester ut over i 2025. Styret anser at konsernet med sin bredde av tjenester, strategiske investeringer og solide finansielle stilling er godt posisjonert for videre vekst når markedsforholdene bedres.
Fremtidsutsikter og strategi
2024 bød på økonomiske utfordringer for mange i Norge, med høye renter og fortsatt dyrtid for husholdningene. Kommunikasjons- og teknologihus med diversifiserte inntektskilder og sterke digitale posisjoner, slik som TRY, har generelt klart seg bedre enn de med én inntektskilde, og er bedre rustet for fremtiden.
Mot slutten av 2024 har det vært noen tegn til stabilisering i markedet, med forventninger om en gradvis bedring i 2025 etter hvert som de økonomiske forholdene normaliseres. Annonsørene planlegger ifølge ANFOs annonsørrapport å øke investeringene i løpet av året. Starten på 2025 viser at det er en økning i reklamekjøp sammenlignet med fjoråret. Samtidig er det fortsatt uro i verdensøkonomien i 2025, og både geopolitiske spenninger og handelskonflikter kan påvirke den fremtidige økonomiske veksten i Norge.
Med et krevende år bak seg og fortsatt uro i verdensøkonomien har TRY gjort flere strategiske grep som konsernet tar med seg inn i 2025. Med en justert kapasitet og en styrket evne til å tilpasse seg endringer i markedslandskapet forventer TRY en positiv utvikling i 2025. I utfordrende tider trenger bedrifter en langsiktig partner som kan hjelpe dem å vokse smart. TRY er en vekstpartner som tilbyr et bredt spekter av tjenester.
Ifølge Byråprofil-undersøkelsen, som gir markedets vurdering, er TRY Norges beste byrågruppering.
TRYs solide posisjon i markedet sikrer at selskapet fortsetter å tiltrekke seg de beste talentene og er en av bransjens mest attraktive arbeidsplasser.
Styret ser mot 2025 med optimisme. Økonomiske prognoser og ANFOs annonsørrapport indikerer potensielt økte investeringer fra kundene, dog i et marked som fortsatt preges av usikkerhet. Med TRYs etablerte markedsposisjon, kompetente medarbeidere og langsiktige strategiske investeringer vurderes selskapet som godt posisjonert til å møte fremtidens muligheter og utfordringer. TRY forventer derfor en gradvis bedring i etterspørselen etter konsernets tjenester ut over i 2025. Styret anser at konsernet med sin bredde av tjenester, strategiske investeringer og solide finansielle stilling er godt posisjonert for videre vekst når markedsforholdene bedres.
TRYs arbeid med bærekraft
Forbrukere og myndigheter utfordrer i stadig større grad næringslivet til å ta ansvar for og bidra til et mer bærekraftig samfunn. TRY jobber med kommunikasjon og vet hvilken kraft som ligger i kommunikasjon om miljømessige, sosiale og forretningsetiske forhold (ESG).
Prinsippet om dobbel vesentlighet utfordrer TRY til å tenke helhetlig – både på hvordan selskapene direkte påvirker miljøet og samfunnet rundt oss, og på hvordan bærekraftsfaktorer i samfunnet kan forme vår økonomiske fremtid.
- TRY har gjennomført en dobbel vesentlighetsanalyse som bekrefter at TRYs direkte påvirkning på miljømessige, sosiale og forretningsetiske forhold er noe begrenset. Det betyr ikke at TRY ikke skal ta ansvar. TRY fokuserer særlig på energiforbruk, avfallshåndtering, transport, mangfold og likestilling, og har en prioritert liste med konkrete tiltak.
- TRYs største påvirkning skjer indirekte gjennom samarbeid med kunder og leverandører, der selskapet veileder og inspirerer i retning av mer bærekraftige løsninger og utvikler kommunikasjon som støtter viktige samfunnsmål. Arbeidet med meningsbærere og kunder har store ringvirkninger. Som markedsleder i bransjen må TRY gå foran som gode forbilder og tenke nytt.
I 2024 utarbeidet TRY selskapets første bærekraftsstrategi. I strategien har TRY forpliktet seg til å forsterke eget bærekraftsarbeid med tiltak innenfor fire områder:- Redusere digital sløsing
- Styrke ansattengasjementet
- Systematisere pro bono-arbeidet
- Berede grunnen for dobbel vesentlighetsanalyse
TRY har i 2024 også brukt kraften av kommunikasjon til å gjøre en forskjell i flere prisvinnende prosjekter som legger vekt på sosiale forhold. I 2024 ble selskapet belønnet med gull i In2 Sabre Awards for NRC Groups digitale bærekraftsrapport. Flere resultater og høydepunkter for TRYs arbeid med bærekraft i 2024 kommer i bærekraftsrapporten.
Bærekraft er en integrert del av TRYs forretningsstrategi. Gjennom å etablere selskapets første bærekraftsstrategi og jobbe systematisk med rapportering, skal TRY styrke posisjonen på dette området. Mye er på plass, men det er også mye som krever oppmerksomhet fremover.
Ytre miljø
Konsernets virksomhet er ikke regulert av konsesjoner eller andre pålegg av miljømessig karakter. Selskapet er registrert som Miljøfyrtårn og selskapene i konsernet har i den forbindelse satt i gang flere miljøtiltak. Selskapet er også tilsluttet UN Global Compact for bærekraftig næringsliv og jobber gjennom det for å oppnå FNs bærekraftsmål. Ingen av selskapene i konsernet forurenser det ytre miljø mer enn det som er normalt for den virksomhet som drives.
TRYs arbeid med bærekraft
Forbrukere og myndigheter utfordrer i stadig større grad næringslivet til å ta ansvar for og bidra til et mer bærekraftig samfunn. TRY jobber med kommunikasjon og vet hvilken kraft som ligger i kommunikasjon om miljømessige, sosiale og forretningsetiske forhold (ESG).
Prinsippet om dobbel vesentlighet utfordrer TRY til å tenke helhetlig – både på hvordan selskapene direkte påvirker miljøet og samfunnet rundt oss, og på hvordan bærekraftsfaktorer i samfunnet kan forme vår økonomiske fremtid.
- TRY har gjennomført en dobbel vesentlighetsanalyse som bekrefter at TRYs direkte påvirkning på miljømessige, sosiale og forretningsetiske forhold er noe begrenset. Det betyr ikke at TRY ikke skal ta ansvar. TRY fokuserer særlig på energiforbruk, avfallshåndtering, transport, mangfold og likestilling, og har en prioritert liste med konkrete tiltak.
- TRYs største påvirkning skjer indirekte gjennom samarbeid med kunder og leverandører, der selskapet veileder og inspirerer i retning av mer bærekraftige løsninger og utvikler kommunikasjon som støtter viktige samfunnsmål. Arbeidet med meningsbærere og kunder har store ringvirkninger. Som markedsleder i bransjen må TRY gå foran som gode forbilder og tenke nytt.
I 2024 utarbeidet TRY selskapets første bærekraftsstrategi. I strategien har TRY forpliktet seg til å forsterke eget bærekraftsarbeid med tiltak innenfor fire områder:- Redusere digital sløsing
- Styrke ansattengasjementet
- Systematisere pro bono-arbeidet
- Berede grunnen for dobbel vesentlighetsanalyse
TRY har i 2024 også brukt kraften av kommunikasjon til å gjøre en forskjell i flere prisvinnende prosjekter som legger vekt på sosiale forhold. I 2024 ble selskapet belønnet med gull i In2 Sabre Awards for NRC Groups digitale bærekraftsrapport. Flere resultater og høydepunkter for TRYs arbeid med bærekraft i 2024 kommer i bærekraftsrapporten.
Bærekraft er en integrert del av TRYs forretningsstrategi. Gjennom å etablere selskapets første bærekraftsstrategi og jobbe systematisk med rapportering, skal TRY styrke posisjonen på dette området. Mye er på plass, men det er også mye som krever oppmerksomhet fremover.
Ytre miljø
Konsernets virksomhet er ikke regulert av konsesjoner eller andre pålegg av miljømessig karakter. Selskapet er registrert som Miljøfyrtårn og selskapene i konsernet har i den forbindelse satt i gang flere miljøtiltak. Selskapet er også tilsluttet UN Global Compact for bærekraftig næringsliv og jobber gjennom det for å oppnå FNs bærekraftsmål. Ingen av selskapene i konsernet forurenser det ytre miljø mer enn det som er normalt for den virksomhet som drives.
Likestilling og mangfold
Som kommunikasjonshus må TRY speile det markedet selskapet opererer i. Mangfold gir et bredere perspektiv og øker forståelsen av kundenes utfordringer og behov. Mangfold fører til økt produktivitet, innovasjon, bedre beslutningsprosesser, økt medarbeidertilfredshet og lavere turn-over. Selskap som investerer i mangfold får uttelling på mange nivå: i resultatrapporten, i medarbeiderundersøkelser og i kampen om de beste nye medarbeiderne.
TRY arbeider for å ha en inkluderende bedriftskultur. Selskapet har som mål å være en arbeidsplass der det er likestilling mellom kvinner og menn. TRY har prosedyrer som skal sikre at det ikke forekommer forskjellsbehandling grunnet kjønn i saker som for eksempel lønn, forfremmelser og rekruttering.
Det er i faktorer som oppvekst, utdanning eller i drivkrefter man finner det virkelige mangfoldet: spredning av ferdigheter, egenskaper og erfaring.
Likestillingsstrategi og kjønnsbalanse
Likestillingsarbeidet i TRY er forankret i en egen likestillingsstrategi fra 2019. Samme år utarbeidet selskapet nye retningslinjer for å hindre diskriminering, trakassering, seksuell trakassering og kjønnsbasert vold, med et tilhørende varslingssystem. Hensynet til likestilling og ikke-diskriminering er inkludert i den øvrige personalpolitikken i selskapet.
TRY har som ambisjon at andelen kvinnelige ledere skal ligge rundt 50 prosent. I Try AS per 31.12.24 utgjør kvinneandelen 62 % på toppledelsesnivå og 54 % på mellomledelsesnivå. I styret er det full kjønnsbalanse med tre kvinner og tre menn. TRY har dermed nådd målet på dette området, og vil fortsette å jobbe for å sikre denne kjønnsbalansen.
I TRY var det totalt 370 ansatte, fordelt på 208 kvinner og 162 menn per utgangen av 2024. Selskapet arbeider for å sikre likestilling mellom kjønnene både i rekruttering og i drift. Situasjonen anses å være tilfredsstillende. Ved ansettelser praktiserer TRY likelønnsprinsippet der det er sammenlignbare jobber og kompetanse/talent/erfaring som er avgjørende for lønnen til den enkelte medarbeider. Den enkelte medarbeiders videre karriereløp og lønn avgjøres av medarbeiderens utvikling, prestasjon og bidrag til selskapet, og aldri av kjønn. På konsernnivå utgjør kvinners lønn 92 % av menns lønn.
Selskapet erkjenner at lønn kan variere basert på erfaring, alder og markedspris for spesifikke talenter, ettersom TRY er en kompetansebedrift som må tiltrekke seg den beste kompetansen for å forbli konkurransedyktig.
Per 31.12.2024 var 43 % av alle ansatte i TRY-konsernet aksjonærer. TRY har arbeidet aktivt for å øke kvinneandelen blant selskapets aksjonærer. Aksjeprogrammet for ansatte som ble etablert i 2022 har bidratt til å øke kvinneandelen blant selskapets aksjonærer betydelig. Andelen kvinnelige aksjonærer per 31.12.2024 var 52 %.
Av 62 ansatte i Try AS per utgangen av 2024 var det 33 kvinner og 29 menn. I Try AS utgjør kvinners lønn 73 % av menns lønn, hvilket kan forklares med sammensetningen av menn og kvinner i de ulike rollene, samt erfaring, kompetanse og bidrag til selskapet. I tillegg er konsernledelsen og administrasjonen en del av Try AS. Innenfor de ulike stillingsnivåene i Try AS utgjør kvinners lønn i prosent av menns rundt 80 % på følgende tre nivåer; toppledelsesnivå, mellomledelsesnivå og rådgivernivå, og 106 % i øvrige stillinger. På de ulike nivåene utgjør kvinneandelen 33 % på toppledelsesnivå, 60 % på mellomledelsesnivå, 29 % på rådgivernivå og 52 % i øvrige stillinger.
Try AS har kun to deltidsansatte per 31.12.24. Begge er kvinner og begge jobber frivillig deltid. Videre har selskapet per 31.12.24 fem midlertidig ansatte, fire kvinner og en mann.
For kvinner og menn som var i permisjon i løpet av 2024 var gjennomsnittlig lengde på permisjonen for kvinner i Try AS 34 uker, mens gjennomsnittlig permisjonstid for menn var 14,5 uker.
Selskapet har sett på hva som potensielt kan bidra til diskriminering og hindre likestilling i Try AS og identifisert rekrutteringsprosesser og kriterier for interne forfremmelser som viktige områder. I ansettelsesprosesser og interne opprykk fokuserer selskapet på kandidatenes kvalifikasjoner for stillingen.
Konsernets etiske retningslinjer evalueres og oppdateres løpende, og det er egne retningslinjer rundt seksuell trakassering samt mål om økning av kvinneandeler. TRY jobber aktivt for å øke mangfoldet i styrene, blant partnere og blant ansatte i lederposisjoner både når det gjelder kjønn og etnisitet.
Arbeidsmiljø og sykefravær
Sykefraværet i Try AS var 2,5 % i 2024. Arbeidsmiljøet anses godt og sykefraværet er på et lavt nivå, det er derfor ikke vurdert behov for særskilte tiltak for å bedre arbeidsmiljøet. I Try AS har det ikke forekommet eller blitt rapportert om alvorlige arbeidsuhell eller ulykker i løpet av året.
Redegjørelsen etter Åpenhetsloven er tilgjengelig på TRYs nettsider.
Disponering av resultat
Styret i Try AS foreslår at årets overskudd på NOK 14 645 073 disponeres slik:
Utbytte NOK 9 669 100
Overført til annen egenkapital NOK 4 975 974
Det har ikke inntruffet forhold etter regnskapsårets slutt som har betydning for konsernets stilling og resultat.
Likestilling og mangfold
Som kommunikasjonshus må TRY speile det markedet selskapet opererer i. Mangfold gir et bredere perspektiv og øker forståelsen av kundenes utfordringer og behov. Mangfold fører til økt produktivitet, innovasjon, bedre beslutningsprosesser, økt medarbeidertilfredshet og lavere turn-over. Selskap som investerer i mangfold får uttelling på mange nivå: i resultatrapporten, i medarbeiderundersøkelser og i kampen om de beste nye medarbeiderne.
TRY arbeider for å ha en inkluderende bedriftskultur. Selskapet har som mål å være en arbeidsplass der det er likestilling mellom kvinner og menn. TRY har prosedyrer som skal sikre at det ikke forekommer forskjellsbehandling grunnet kjønn i saker som for eksempel lønn, forfremmelser og rekruttering.
Det er i faktorer som oppvekst, utdanning eller i drivkrefter man finner det virkelige mangfoldet: spredning av ferdigheter, egenskaper og erfaring.
Likestillingsstrategi og kjønnsbalanse
Likestillingsarbeidet i TRY er forankret i en egen likestillingsstrategi fra 2019. Samme år utarbeidet selskapet nye retningslinjer for å hindre diskriminering, trakassering, seksuell trakassering og kjønnsbasert vold, med et tilhørende varslingssystem. Hensynet til likestilling og ikke-diskriminering er inkludert i den øvrige personalpolitikken i selskapet.
TRY har som ambisjon at andelen kvinnelige ledere skal ligge rundt 50 prosent. I Try AS per 31.12.24 utgjør kvinneandelen 62 % på toppledelsesnivå og 54 % på mellomledelsesnivå. I styret er det full kjønnsbalanse med tre kvinner og tre menn. TRY har dermed nådd målet på dette området, og vil fortsette å jobbe for å sikre denne kjønnsbalansen.
I TRY var det totalt 370 ansatte, fordelt på 208 kvinner og 162 menn per utgangen av 2024. Selskapet arbeider for å sikre likestilling mellom kjønnene både i rekruttering og i drift. Situasjonen anses å være tilfredsstillende. Ved ansettelser praktiserer TRY likelønnsprinsippet der det er sammenlignbare jobber og kompetanse/talent/erfaring som er avgjørende for lønnen til den enkelte medarbeider. Den enkelte medarbeiders videre karriereløp og lønn avgjøres av medarbeiderens utvikling, prestasjon og bidrag til selskapet, og aldri av kjønn. På konsernnivå utgjør kvinners lønn 92 % av menns lønn.
Selskapet erkjenner at lønn kan variere basert på erfaring, alder og markedspris for spesifikke talenter, ettersom TRY er en kompetansebedrift som må tiltrekke seg den beste kompetansen for å forbli konkurransedyktig.
Per 31.12.2024 var 43 % av alle ansatte i TRY-konsernet aksjonærer. TRY har arbeidet aktivt for å øke kvinneandelen blant selskapets aksjonærer. Aksjeprogrammet for ansatte som ble etablert i 2022 har bidratt til å øke kvinneandelen blant selskapets aksjonærer betydelig. Andelen kvinnelige aksjonærer per 31.12.2024 var 52 %.
Av 62 ansatte i Try AS per utgangen av 2024 var det 33 kvinner og 29 menn. I Try AS utgjør kvinners lønn 73 % av menns lønn, hvilket kan forklares med sammensetningen av menn og kvinner i de ulike rollene, samt erfaring, kompetanse og bidrag til selskapet. I tillegg er konsernledelsen og administrasjonen en del av Try AS. Innenfor de ulike stillingsnivåene i Try AS utgjør kvinners lønn i prosent av menns rundt 80 % på følgende tre nivåer; toppledelsesnivå, mellomledelsesnivå og rådgivernivå, og 106 % i øvrige stillinger. På de ulike nivåene utgjør kvinneandelen 33 % på toppledelsesnivå, 60 % på mellomledelsesnivå, 29 % på rådgivernivå og 52 % i øvrige stillinger.
Try AS har kun to deltidsansatte per 31.12.24. Begge er kvinner og begge jobber frivillig deltid. Videre har selskapet per 31.12.24 fem midlertidig ansatte, fire kvinner og en mann.
For kvinner og menn som var i permisjon i løpet av 2024 var gjennomsnittlig lengde på permisjonen for kvinner i Try AS 34 uker, mens gjennomsnittlig permisjonstid for menn var 14,5 uker.
Selskapet har sett på hva som potensielt kan bidra til diskriminering og hindre likestilling i Try AS og identifisert rekrutteringsprosesser og kriterier for interne forfremmelser som viktige områder. I ansettelsesprosesser og interne opprykk fokuserer selskapet på kandidatenes kvalifikasjoner for stillingen.
Konsernets etiske retningslinjer evalueres og oppdateres løpende, og det er egne retningslinjer rundt seksuell trakassering samt mål om økning av kvinneandeler. TRY jobber aktivt for å øke mangfoldet i styrene, blant partnere og blant ansatte i lederposisjoner både når det gjelder kjønn og etnisitet.
Arbeidsmiljø og sykefravær
Sykefraværet i Try AS var 2,5 % i 2024. Arbeidsmiljøet anses godt og sykefraværet er på et lavt nivå, det er derfor ikke vurdert behov for særskilte tiltak for å bedre arbeidsmiljøet. I Try AS har det ikke forekommet eller blitt rapportert om alvorlige arbeidsuhell eller ulykker i løpet av året.
Redegjørelsen etter Åpenhetsloven er tilgjengelig på TRYs nettsider.
Disponering av resultat
Styret i Try AS foreslår at årets overskudd på NOK 14 645 073 disponeres slik:
Utbytte NOK 9 669 100
Overført til annen egenkapital NOK 4 975 974
Det har ikke inntruffet forhold etter regnskapsårets slutt som har betydning for konsernets stilling og resultat.
Oslo, 27. mars 2025
Oslo, 27. mars 2025
Sindre Kaare Beyer
/
Daglig leder
Kjetil Dyrendahl Try
/
Styreleder
Erik Theodor Jakobsen
/
Styremedlem
Knut Brundtland
/
Styremedlem
Rikke Kathrine T. Reinemo
/
Styremedlem
Nina Brekke Øktedalen
/
Styremedlem
Lars Stugemo
/
Styremedlem
Cecilie Garfalk
/
Styremedlem
Bente Stray
/
Styremedlem
Sindre Kaare Beyer
/
Daglig leder
Knut Brundtland
/
Styremedlem
Lars Stugemo
/
Styremedlem
Kjetil Dyrendahl Try
/
Styreleder
Rikke Kathrine T. Reinemo
/
Styremedlem
Cecilie Garfalk
/
Styremedlem
Erik Theodor Jakobsen
/
Styremedlem
Nina Brekke Øktedalen
/
Styremedlem
Bente Stray
/
Styremedlem
