Introduksjon
Brev fra CEO
Hei!
2024 bød på økonomiske utfordringer. Likevel skilte TRY seg ut med topprangeringer og internasjonalt prisbelønte arbeider. Norges fremste kommunikasjons- og teknologimiljø står sterkere enn noen gang som foretrukket vekstpartner for ambisiøse kunder.
Ja, markedet har vært tøft den siste tiden. Det vet alle som jobber med kommunikasjon, teknologi og kreativitet. Når økonomien strammer seg til, har kundene våre mindre penger å bruke på reklame og kommunikasjon. Vi vet at utviklingen i bruttonasjonalproduktet (BNP) er den sterkeste enkeltfaktoren som forklarer svingninger i våre markeder.
Men her ligger også muligheten: I utfordrende tider trenger bedrifter langsiktige partnere som kan hjelpe dem å vokse smart.I TRY har vi alltid utviklet oss, og 2024 var intet unntak. Vi har justert og bygget ny kapasitet – og vi leverer gode resultater tross krevende markeder.
Ifølge Byråprofil-undersøkelsen, som gir markedets vurdering, er TRY Norges beste byrågruppering. Vi ble i 2024 Årets reklamebyrå, Årets mediebyrå og Årets teknologi- og designbyrå, og tok 2. plass i PR-kategorien. Vi fortsetter vinne stort i de internasjonale kåringene og i 2024 ble vi kåret til det beste byrået i Skandinavia i en av verdens største reklamekonkurranser,Epica. Det forplikter. Det trigger. Og det er akkurat sånn vi vil ha det.
Én vei inn til alle TRYs tjenester
Vi ser at mange kunder jakter raske resultater i urolige tider. Det forstår vi godt. Samtidig vet vi at de virkelig store gevinstene kommer når kunder kombinerer kortsiktig aktivering med langsiktig merkevarebygging. For å få til denne balansen trenger de én partner som mestrer begge deler – og som kan utnytte kraften i alt fra kunstig intelligens til personalisert kundedialog.
TRY startet som et reklamebyrå. I dag er vi Norges ledende integrerte fagmiljø innen kreativitet, teknologi og strategisk innsikt. Ti års erfaring med å kombinere prisvinnende kreativitet med banebrytende teknologi har lært oss én ting: De beste løsningene oppstår når ulike perspektiver møtes. Hos oss får kundene tilgang til all denne kompetansen på ett sted. Vi ser at flere nå følger etter. Det tar vi som en kompliment.
Alle som jobber i TRY, skal kunne litt om alt vi tilbyr
TRY har vokst fra 4 til 400 mennesker. Hva samler oss? En iver etter å utvikle oss og dele kunnskap. Podkasten vår “Alt vi kan” har skutt fart, og med 40.000 nedlastinger av over 100 episoder ser vi at den også treffer eksternt. Fagdagene med kunder får svært gode tilbakemeldinger. Og vi fortsetter å dele.
Vi tiltrekker oss de beste faglige spydspissene og er en av bransjens mest attraktive arbeidsplasser. I 2024 ønsket vi velkommen ni interns, lærlinger og praktikanter som skal utvikle seg sammen med oss. Vi har 50 prosent kvinner i styret, ledelsen og blant aksjonærene – men vi er langt fra ferdig med vårt arbeid innen miljømessige, sosiale og forretningsetiske forhold (ESG). I 2024 la vi grunnlaget med vår egen bærekraftstrategi. Klart vi deler vi målene og resultatene åpent.
Nok et urolig år i vente
Økonomene spår lysere tider for lommeboka i 2025, og ANFOs annonsørrapport viser at kundene planlegger å øke investeringene. Samtidig: Året har startet med uro i verdensøkonomien, geopolitiske spenninger og handelskonflikter som kan påvirke den økonomiske veksten.
Som selskap går vi inn i 2025 med det beste grunnlaget for å levere resultater. Målet vårt er krystallklart: Skape vekst og utvikling hos de som betyr aller mest for oss – kundene. Vi lover å fortsette å sette standarden for hva som er mulig å få til innen kommunikasjon. For i TRY vet vi at det umulige er mulig.


Sindre Beyer
/
Konsernsjef
/
TRY
Hei!
2024 bød på økonomiske utfordringer. Likevel skilte TRY seg ut med topprangeringer og internasjonalt prisbelønte arbeider. Norges fremste kommunikasjons- og teknologimiljø står sterkere enn noen gang som foretrukket vekstpartner for ambisiøse kunder.
Ja, markedet har vært tøft den siste tiden. Det vet alle som jobber med kommunikasjon, teknologi og kreativitet. Når økonomien strammer seg til, har kundene våre mindre penger å bruke på reklame og kommunikasjon. Vi vet at utviklingen i bruttonasjonalproduktet (BNP) er den sterkeste enkeltfaktoren som forklarer svingninger i våre markeder.
Men her ligger også muligheten: I utfordrende tider trenger bedrifter langsiktige partnere som kan hjelpe dem å vokse smart.I TRY har vi alltid utviklet oss, og 2024 var intet unntak. Vi har justert og bygget ny kapasitet – og vi leverer gode resultater tross krevende markeder.
Ifølge Byråprofil-undersøkelsen, som gir markedets vurdering, er TRY Norges beste byrågruppering. Vi ble i 2024 Årets reklamebyrå, Årets mediebyrå og Årets teknologi- og designbyrå, og tok 2. plass i PR-kategorien. Vi fortsetter vinne stort i de internasjonale kåringene og i 2024 ble vi kåret til det beste byrået i Skandinavia i en av verdens største reklamekonkurranser,Epica. Det forplikter. Det trigger. Og det er akkurat sånn vi vil ha det.
Én vei inn til alle TRYs tjenester
Vi ser at mange kunder jakter raske resultater i urolige tider. Det forstår vi godt. Samtidig vet vi at de virkelig store gevinstene kommer når kunder kombinerer kortsiktig aktivering med langsiktig merkevarebygging. For å få til denne balansen trenger de én partner som mestrer begge deler – og som kan utnytte kraften i alt fra kunstig intelligens til personalisert kundedialog.
TRY startet som et reklamebyrå. I dag er vi Norges ledende integrerte fagmiljø innen kreativitet, teknologi og strategisk innsikt. Ti års erfaring med å kombinere prisvinnende kreativitet med banebrytende teknologi har lært oss én ting: De beste løsningene oppstår når ulike perspektiver møtes. Hos oss får kundene tilgang til all denne kompetansen på ett sted. Vi ser at flere nå følger etter. Det tar vi som en kompliment.
Alle som jobber i TRY, skal kunne litt om alt vi tilbyr
TRY har vokst fra 4 til 400 mennesker. Hva samler oss? En iver etter å utvikle oss og dele kunnskap. Podkasten vår “Alt vi kan” har skutt fart, og med 40.000 nedlastinger av over 100 episoder ser vi at den også treffer eksternt. Fagdagene med kunder får svært gode tilbakemeldinger. Og vi fortsetter å dele.
Vi tiltrekker oss de beste faglige spydspissene og er en av bransjens mest attraktive arbeidsplasser. I 2024 ønsket vi velkommen ni interns, lærlinger og praktikanter som skal utvikle seg sammen med oss. Vi har 50 prosent kvinner i styret, ledelsen og blant aksjonærene – men vi er langt fra ferdig med vårt arbeid innen miljømessige, sosiale og forretningsetiske forhold (ESG). I 2024 la vi grunnlaget med vår egen bærekraftstrategi. Klart vi deler vi målene og resultatene åpent.
Nok et urolig år i vente
Økonomene spår lysere tider for lommeboka i 2025, og ANFOs annonsørrapport viser at kundene planlegger å øke investeringene. Samtidig: Året har startet med uro i verdensøkonomien, geopolitiske spenninger og handelskonflikter som kan påvirke den økonomiske veksten.
Som selskap går vi inn i 2025 med det beste grunnlaget for å levere resultater. Målet vårt er krystallklart: Skape vekst og utvikling hos de som betyr aller mest for oss – kundene. Vi lover å fortsette å sette standarden for hva som er mulig å få til innen kommunikasjon. For i TRY vet vi at det umulige er mulig.

Sindre Beyer
/
Konsernsjef
/
TRY

2024 markerte en endring i toppledelsen i TRY. Kjetil Try gikk av som konsernsjef i selskapet han grunnla for 27 år siden, og Sindre Beyer er ny konsernsjef. Kjetil har etablert vårt endrings-DNA som er grunnen til at små og store kunder velger oss som langsiktig partner for å oppnå vekst og resultater. Han fortsetter som arbeidende styreleder i TRY. Hanan Jahr er fra 1. april 2025 ny daglig leder i TRY Reklame.
2024 markerte en endring i toppledelsen i TRY. Kjetil Try gikk av som konsernsjef i selskapet han grunnla for 27 år siden, og Sindre Beyer er ny konsernsjef. Kjetil har etablert vårt endrings-DNA som er grunnen til at små og store kunder velger oss som langsiktig partner for å oppnå vekst og resultater. Han fortsetter som arbeidende styreleder i TRY. Hanan Jahr er fra 1. april 2025 ny daglig leder i TRY Reklame.
